Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

γεμιστό κοτόπουλο

γεμιστό πουλερικό
- κότα, γαλοπούλα -
photos
ερασι τέχνης


θα χρειαστούμε :

1 κοτόπουλο (ή, ό, τι πουλερικό θέλετε)
1 ξερό κρεμμύδι
σκελίδες σκόρδο
κιμά
ρύζι
μανιτάρια
σταφίδες
κουκουνάρι
κάστανα ψητά από τον καστανά ή τα έτοιμα, που βρίσκουμε σε συσκευασία
κρασί
βούτυρο
φρέσκο δεντρολίβανο
μουστάρδα
λεμόνια


σε μικρό τηγανάκι, βάζουμε το κουκουνάρι να ζεσταθεί, σκέτο, χωρίς λάδι ή βούτυρο.
το αφίνουμε ίσα - ίσα να βγάλει τη γεύση και το άρωμά του.


σε μεγάλο σκεύος ψιλοκόβουμε το ξερό κρεμμύδι, προσθέτουμε ελαιόλαδο να τσιγαριστεί λίγο.
ρίχνουμε τον κιμά, τον ξεσβωλιάζουμε, ψιλοκόβουμε μέσα σκορδάκι, σβήνουμε με κρασί, προσθέτουμε το ρύζι, το κουκουνάρι, τις σταφίδες, τα κάστανα, τα μανιτάρια.
αλατοπιπερώνουμε, τα γυρίζουμε λίγο να γίνουν και σβήνουμε τη φωτιά.




πλένουμε το κοτόπουλο, το αλατοπιπερώνουμε και το περνάμε με λεμόνια μέσα - έξω.
ανακατεύουμε βούτυρο με φρέσκο δεντρολίβανο και κάνουμε ένα μίγμα (αν θέλετε ψιλοκόψτε και σκόρδο σ' αυτό το μίγμα).
σηκώνουμε με το χέρι μας το δέρμα του κοτόπουλου, περνάμε το μίγμα μέσα από το δέρμα, το αλείφουμε με κυκλικές κινήσεις, κάνοντας μασσάζ , γιά να πάει παντού.
αυτό το κάνουμε και στο στήθος και στην ράχη του κοτόπουλου.
ακόμα αν θέλουμε, βάζουμε στα χέρια μας μουστάρδα και το αλείφουμε εξωτερικά.

κατόπιν γεμίζουμε όλο το εσωτερικό του πουλιού με τη γέμιση που έχουμε φτιάξει.
γιά να μη χυθεί η γέμιση κατά το ψήσιμο, κλείνουμε το άνοιγμα της κότας με ένα ολόκληρο μήλο ή με αλουμινόχαρτο.

τοποθετούμε την κότα στη γάστρα , βάζουμε τριγύρω την γέμιση που μας περίσσεψε, σκεπάζουμε την γάστρα (αν χρησιμοποιήσουμε απλό ταψί, σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο) και ψήνουμε στους 200'.
στο τέλος του ψησίματος, ανοίγουμε το ταψί γιά να ξεροψηθεί το πουλερικό.

τέλος, την γέμιση την σερβίρουμε χώρια, σε πιατελίτσα.





εύχομαι καλό γιά όλον τον κόσμο !
να πετυχαίνει
ό, τι φτιάχνετε !














2 σχόλια:

  1. Αχ της μανούλας μου το γεμιστό κοτ´οπουλο μου θυμίζει, υπέροχο!
    Δεν βάζουμε δεντρολίβανο αλλά θα το δοκιμάσω!
    Καλές γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @
    χαίρομαι, Eri μου !
    κι εγώ, ελάχιστα "πείραξα" τη γαλοπούλα της μαμάς μου...

    γιά να πω την αλήθεια μου,
    εμένα δεν μου αρέσει η γαλοπούλα...
    η γέμιση μονάχα !


    ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ,
    με υγεία, αγάπη
    και ειρήνη στον κόσμο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή